D-river resort Janda Baik

Raya tahun ni aku cuti lama sikit daripada tahun-tahun sebelum ni. Tapi anak-anak buah aku mula sekolah awal. Hari raya ke 5 dah mula bersekolah. Jadi aku kenalah layankan kerenah mereka ni yang sejak dari mula jumpa aku sibuk nak ajak aku mandi sungai. Walau pun kampung aku dekat sangat dengan Sungai Gabai, Along merangkap Pak Long anak-anak buah aku memang dah pangkah harapan anak-anak ni untuk mandi sungai. Bahayalah, tak elok raya-raya mandi sungai. Aku ni asalnya dah bersetuju nak bawa mereka mandi seawal pagi raya ke 2 terus terbantut. Kata orang-orang tua. Tak patah pesek. Jadi dengar jer lah. Nak mandi kat Sungai Tekala, aku tengok berlilit dengan tali kuning.

Nak dijadikan cerita, hari raya ke 3 balik dari beraya, rumah aku tak ada elektrik. Esoknya pulak tak ada air. Jadinya aku pun bawa anak-anak ni dengan maknya mandi di tempat kerja aku. Kemudian lepas sarapan aku layankan mereka ni jalan-jalan di IoI City kononnya nak makan makanan Korea. Peminat k-pop anak-anak buah aku ni. Kemudian aku pun terus gerak untuk hantar mereka ni ke Pahang. Dalam kereta aku buka cerita pasal Janda Baik. Terujalah anak-anak ni. Walaupun hanya 2 orang tapi meriahnya macam ramai. Selepas mereka bersetuju untuk tong-tong bayar chalet, aku pun setuju. Ajar mereka susah senang bersama. Biar mereka hargai RM. Bila guna duit raya depa, barulah depa tau susahnya nak keluarkan duit Rm 50. Masa tu dah lewat petang. Aku kata pada depa. Mak Usu boleh bawak tapi gelap. Mereka kata tak apa. Yer la depa memanglah kata tak apa, aku yang bawa.

Like this: 
Average: 9 (1 vote)
Janda Baik Pahang 28750